dimecres, 9 de gener de 2008

Fixant-nos en el mercat

Com a mussols, estem fixats en el mercat: mirem, escoltem i observem el comportament dels consumidors.

  • el consum de vi cau a un ritme del 5 % durant els darrers anys
  • el vi que més se'n recent és el que se serveix a doll, i el que veu créixer el consum és el de qualitat
  • els espanyols consumeixen una mitjana de 25 litres de vi per habitant i any mentre que fa 40 anys en consumien 80
  • paral·lelament, el vi s'està posant de moda als països sense tradició i això ens ha fet veure l'exportació com la mare de totes les esperances
  • mentrestant, la Coca-Cola promociona música, les cerveseres es gasten milions d'Euros en publicitat, i el negoci de l'aigua fa el mateix, a través d'un missatge de salut
  • el vi s'ha refugiat en una estratègia d'imatge de qualitat

Pensem, com en el cas d'un article de Javier Rivera, tècnic de Datavin, publicat a Verema.com fa prop d'un any, que el vi està lluny del mercat, i que cal esforçar-se per, oferint un producte de qualitat, fins a l'extrem si cal, aproximar-nos a les necessitats del consumidor.

L'article del Javier Rivera http://www.verema.com/opinamos/articulos/articulo.asp?articulo=387