dijous, 2 d’octubre del 2008

Si vols aigua ben fresca...

El meu fill ha après una cançó a l'escola (¿popular?¿catalana?). Quan me l'ha ensenyada l'he recordat, perquè jo ja la cantava quan era petit. Però, ai! quan hem arribat a l'última frase m'ha cridat l'atenció: "pare, així no és!".
jo feia:

Si vols aigua ben fresca
a la font has d'anar,
si el que vols és fer gresca
un bon vi has de tastar,

Oh, là, li,…
Oh, larà, liria,
oh, lalà,cucut, cucut (3)
Oh, larà, liria, oh!

i segons el que a ell li han ensenyat, enlloc del vi s'ha de dir: vine amb mi a cantar.

He rastrejat els navegadors i existeixen les dues versions, la de quan jo era petit i aquesta altra, moderna, promoguda, suposo, per algú que té por del vi.

1 comentari:

Mercè Salvat ha dit...

Hi ha un complot contra el vi?
- Les cançons per a nens canvien cap a versions "sanes".
- Cuiners de gran renom promouen cervesa com a alternativa al vi.
- El pa amb vi i sucre a banda d'estar mig oblidat, ja hi deu haver qui pensa en prohibir-lo per a segons quins públics.
On arribarem...
Mercè