dimecres, 16 de juliol del 2008

Inèdit: la cervesa per competir amb el vi


La dependenta d'una bodega de confiança em va explicar l'argument de la nova cervesa de la DAMM, la INÈDIT, aquesta ampolla de 750 ml. que va unida a la imatge de Ferran Adrià i del Bulli. Jo la desconec, i vaig preguntar per les característiques del producte. Ras i curt: "és una aposta per competir amb el vi. Serveix per menjar".

Jo vaig quedar de pedra!

La cervesa és a tot arreu, té una imatge fresca, vinculada a un consum fàcil i desacomplexat. Es tracta d'un producte de gran consum, amb un vincle estretíssim amb la publicitat, i el seu posicionament és extremadament ampli, per a tots els públics. L'única delimitació que li podíem veure és el moment del menjar: la cervesa serveix per fer el vermut, per refrescar-se, a qualsevol hora però sobretot a l'estiu, a qualsevol lloc i en qualsevol ambient, de dia i de nit. Però en la nostra cultura, el moment del menjar va lligat al vi.

Doncs la cervesa emprèn la batalla per competir amb el vi. Avís per navegants. El missatge de la web del productor és exactament aquest: Por primera vez, una cerveza podrá ser una alternativa al vino en los mejores restaurantes.