dijous, 16 d’octubre de 2008

idees de promoció del vi català

Avui tenim una sessió del DEBATDEVI que ha organitzat l'INCAVI per respondre a la caiguda de consum del vi català a Catalunya (segons les dades de NIELSEN).
Anoto aquí una proposta per traslladar a aquest debat: la dotació de beques per a sumillers, perquè facin estades a restaurants de Catalunya.
Es tractaria d'aprofitar el coneixement generat per les diveses escoles de formació de cambrers de vi per incentivar el consum.
Perquè una part del dèficit en la quota de mercat és atribuïble, segur, al desconeixement; un desconeixement que s'accentua per la manca de promoció, divulgació i prescripció: el públic desconeix moltes de les referències i el propi sector de l'hostaleria té dificultats per mantenir-se al dia en un catàleg extremadament ampli, amb 11 D.O.s (+una).
Més enllà de la viabilitat de la proposta (la repercussió de l'acció dependrà dels recursos i de la imaginació), sembla clar que la promoció i el coneixement són deficitaris, i per contra, disposem d'un excedent de professionals capacitats.