dimecres, 15 d’octubre del 2008

Els joves el sexe, els vells el menjar

El meu veí és un ebenista interessant. Sovint, quan coincidim al carrer, fem petar la xerrada; és un artesà que acumula molt de coneixement i això m'atrau. Ell és molt obert i s'interessa per tot. Pregunta pel vi. Però és astut i fresc; encara que depassa amb escreix l'edat de la jubilació traspua una joventut eterna i una gran incontinència verbal. La mirada del Yepes reflecteix aquest caràcter, la destresa que expressa en els mobles, amb les mans, és la d'un artesà graciós i fi que estima la vida.
Avui, entre moltes altres coses, la xerrameca se l'enduia cap a les dones, les guapes i em deia, però, que això és per nosaltres, per als joves, perquè "els vells [com ell] s'interessen pel menjar... i el vi..."
I jo m'he preguntat, interiorment, si la nostra és una societat envellida, en la que els joves s'interessen pels vins i la gastronomia.