dimecres, 7 de maig del 2008

Cal Lluís de la Barba




En aquest catàleg d'establiments que vaig presentant en aquest bloc de notes, el nexe comú dels quals és la seva aposta pel vi A Punt com a referència de qualitat per al consum quotidià, avui us parlaré d'una nova botiga - restaurant que fa uns mesos que s'ha obert al Poblenou de Barcelona: Cal Lluís de la Barba. Al carrer Marià Aguiló (paral·lel amb la Rambla del Poblenou), al costat de Can Felipa, un barri de la ciutat que està en ple procés de transformació i on conviuen les antigues fàbriques i magatzems, avui quasi totalment liquidades, amb els negocis i les empreses de la nova economia del coneixement, el Lluís Vidal ha obert un establiment d'hostaleria amb una secció de botiga selecta. Aquesta estructura és una fórmula combinada que facilita l'aproximació dels clients: "la gent és oberta a l'hora d'explorar nous restaurants, perquè hi busca un espai de plaer, mentre que les botigues, on hi cerca solucions pràctiques de consum, la fidelitat és superior" ens diu el Lluís, explicant-nos que espera anar consolidant la botiga a poc a poc, guanyant adeptes, que aniran coneixent-ne l'oferta a mesura que passin pel restaurant.

En qualsevol cas, aquesta estratègia combinada de Cal Lluís de la Barba per anar trobant els clients de la botiga té un efecte directe en el mercat del vi: hom arriba a l'establiment i està tàcitament convidat a inspeccionar la prestatgeria de la botiga, on els vins són sempre més econòmics que a les cartes dels restaurants. És una oportunitat per tastar vins que sovint ens semblen prohibitius. L'estil del restaurant és aplicar al preu del vi un petit sobrecost de servei. Els meus veïns de taula, avui, s'han endut un Priorat Salmos de Torres i només els ha costat 3 € més que si se l'haguessin endut cap a casa.
Ah!, i el senyor que dóna nom a l'establiment, que jo em pensava que era Sigmund Freud, és el besavi del Lluís, un senyor pagès de Pallejà que a la seva època obtingué el reconeixement popular de la comarca perquè exercí un lideratge social i polític. Avui, el Lluís n'ha fet la imatge corporativa de la seva proposta comercial i gastronòmica. Per a ell és una referència inspiradora de la qual sempre havia dut una foto a la cartera i que ara l'anima en el seu afany de projecció.