
Aquests establiments emblemàtics de l'Eixample de Barcelona s'inscriuen en un marc de confiança entre el client i el botiguer, que és allí des de sempre, perquè els pares ja regentaven la botiga i ell hi ha crescut, amb el barri, sempre complint amb una forta idea de servei. Hi ha una selecció de proveïdors (l'experiència és un grau) i de productes. Perquè el botiguer, amb la seva recomanació, ens dóna credibilitat a una marca que abans d'arribar fins a nosaltres ha passat per moltes mans. Però, apreciem veritablement aquests proveïdors de qualitat que tenim a la vora de casa, al barri, o a prop de la feina? Hi ha opinions per a tots els gustos: hi ha qui diu que sí, que el comerç de qualitat té un espai, que cal renovar-se per reinterpretar les oportunitats, però que hi ha un mercat que el reclama. Hi ha qui, potser més pessimista, veu en les grans superfícies i els nous estils de vida una veritable amenaça, difícil de combatre.

El senyor Lasierra ha anat integrant els canvis i s'ha anat adaptant als nous estils de vida dels consumidors, per subsistir amb l'establiment que heretà del seu pare, i que és molt més que un local comercial. El dia de Nadal (per posar un exemple extrem) té obert fins a migdia, per satisfer necessitats de darrera hora. Vaig sentir que ho recordava a alguns clients durant els dies anteriors a les Festes. I després de passar llargues jornades amb un ritme d'activitat relativament tranquil, a vegades atenent més representants que clients, quan l'hora de tancar s'aproxima i la feina comença a fer-se pesada, arriba el gruix de clients, obligant el botiguer a tancar la paradeta força tard. Però són les condicions d'un negoci que se sosté sobre tres pilars fonamentals: la QUALITAT, la PROXIMITAT, i la VOLUNTAT de SERVEI.
És obvi que l'elecció del vi A Punt per la Mantequeria Lasierra és un estímul que ens reforça la confiança i ens projecta immillorablement vers el mercat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada