El meu comentari és per la teva introducció del Joan Nebot, més que pels responsables de la iniciativa, que valoro positivament i que m'interessa, pels meus vincles amb aquesta terra. Crec que el debat sobre l'oportunitat de les Denominacions d'Origen està motivat, com ell mateix apunta, per la discussió de la competitivitat, mentre que la distància d'aquest projecte respecte de les Denominacions d'Origen a les que podrien emparar-se es deu a altres factors: finques repartides entre territoris adscrits a dues o més denominacions d'origen (la Penedès i la Tarragona fan frontera allí), la graduació alcohòlica de les parellades de la zona, inferior a la generalment admesa per als blancs tranquils; i un projecte específic, més específic que el de les pròpies denominacions d'origen, precisament. Res a dir, sobretot perquè del que diuen els seus estatuts el que es desprèn és respeccte i passió pel seu territori, que tot i ser un valor creixent, necessita moltes adhesions.
dimecres, 25 de març del 2009
sobre el NOU de +500
El Joan Nebot ha fet un article al diari de vi de l'AVUI sobre l'aparició d'un vi de Parellada /Montònega de la zona del Pla de Manlleu, Querol i La Joncosa de Montmell. És el NOU de +500. M'ha semblat interessant, pel projecte que ens presenta, i per la reflexió que aprofita per fer-nos. A aquesta reflexió voldria fer-hi un comentari que per la seva longitud m'ha estat impossible introduir a la mateixa web del VADEVI.CAT
Etiquetes de comentaris:
Altres vins,
Idees de referència
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Caldria trobar un mes addicional per poder parlar d'aquests vins fora de D.O. dins les tertúlies que estas organitzant. Fins aquesta nit!
n'hi ha uns quants: els del Josep Trallero, per exemple, són una mostra d'un projecte de viticultura de qualitat a la falda nord del Montseny (www.serratdemontsoriu.com).
Buscarem una solució per encabir-los. El debat del Nebot és interessant, en tot cas, perquè les Denominacions d'Origen fan una funció de marca conjunta necessària en un sector atomitzat on la majoria d'empreses són incapaces de fer-se conèixer al mercat pel seu compte i de defensar els seus interessos davant la comptetència.
Publica un comentari a l'entrada