Extret del 17 d'agost de 2008 del The New York Times.
De tant en tant apareixen articles que expliquen les bondats del Bag in Box, arreu. Aquest és de l'estiu passat i avui me l'ha enviat un amic. M'ha semblat una bona manera de reemprendre aquest bloc de notes, amb una bona notícia que vé del país de l'Obama!
Per a mi és una bona notícia. M'ha donat força per recuperar els contactes que vàrem fer llavors de l'Alimentaria. Van passar alguns importadors americans als que va interessar el nostre producte però la lentitud d'aquesta mena de processos i qui sap si també el refredament americà i la caiguda del Dolar han contribuït a endarrerir-ho tot.
Crec que aquesta mena de cants a l'optimisme són molt discutibles. El Bag in Box s'imposarà, si ho acaba fent, per aneu a saber quines raons més estranyes. Els beneficis que objectivament se'n deriven són evidents, però hi ha moltes altres circumstàncies que influeixen en el desenvolupament comercial d'un producte.
És cert que és pràctic, que és significativament més econòmic que el vi en vidre, que optimitza els processos logístics a tots nivells, i que per aquestes mateixes raons és adequat per contribuir a reduir l'efecte dels gasos hivernacle. Totes aquestes bondats interpelen el consumidor en aquells valors pels quals se suposa que té una sensibilitat creixent. Però en el món del vi hi ha altres factors que determinen els usos i els actes de compra: la imatge és molt important en aquest sentit.
De l'article m'ha semblat molt interessant l'alusió al consum diari, superant un ús del vi per a festes i celebracions. Aquesta és una tendència creixent en els països de poca o nul·la tradició vitivinícola (representa que en aquest sentit els estaríem colonitzant), mentre que en el nostre país i en els del nostre entorn, de vincle milenari amb el vi, el consum ha anat baixant en les darreres dècades. El Bag in Box és la bota moderna, és el contenidor suficient de vi domèstic a nivell urbà.
Això sí: el vi ha de ser bo!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada