dilluns, 22 de juny de 2009

INNOVACIÓ per fer tornar el vi



Arrel de la presentació de l'estudi sobre el consum de vi entre els joves que ha dut a terme la consultora Synovate per a l'Observatorio Español del Mercado del Vino (OEMV), i en el marc de la 1a. jornada d'innovació del Debat de Vi, la setmana passada assitírem a un animat debat sobre el futur del vi. Les dades que l'estudi ofereix són rotundes: "només el 8 % dels joves beu vi amb regularitat"; i la mostra està contrastada. La discussió que s'obrí a la sala de l'Escola d'Enologia d'Espiells, a Sant Sadurní d'Anoya, fou sobre les causes d'aquesta desafecció dels joves, i sobretot sobre les estratègies de resposta.

El vi ha d'apropar-se als joves?

Tot i que sembla obvi, hi ha dubtes sobre el valor del negoci procendent dels joves, perquè sembla una tasca tremendament difícil i costosa, i perquè el discurs que exigeixen els joves podria erosionar la imatge actual del vi; i els representants del sector senten "vergonya" dels mètodes d'aproximació.
L'estudi, com la majoria dels que ens ofereix l'OEMV és interessant i ens indica que, malgrat les reticències expressades hauríem de fer alguna cosa. Les propostes del Debat de VI, amb la creació de Comunitats de Pràctica que es posaran en marxa aquest mateix estiu han de servir, entre altres coses, per superar el terreny de l'opinió personal en aquests debats eterns i passar a l'acció, per establir un marc de decisió que permeti abordar estratègies adequades de relació amb el mercat.

En aquesta jornada, a més, i a mode d'ilustració, vam poder veure la potència d'algunes eines de marcat caràcter innovador: la consultora tecnològica Itineràrium primer i l'agència de comunicació Somosene, juntament amb el celler Cingles Blaus de Montsant, ens ensenyaren la seva experiència amb els codis QR de dues dimensions.

Crec que tot plegat ens ha de servir per interpretar correctament les oportunitats que se'ns obren, perquè el vi ocupi un espai ente nosaltres, un objectiu del sector que hauríem de saber comunicar al mercat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

No pendre vi de forma sistemàtica no es el més preocupant, per mi, el més important es que quan en prenguin sigui de qualitat, així a ben segur ho repetiran amb sopars amb amics. Voler imaginar uns consumidors amb els mateixos hàbits de consum que la seva generació anterior respon tant sols a criteris partidistes i económics. Per aquesta generació el vi formarà part en les rel.lacions socials i en les cel.lebracions. Els cellers hauran de redimensionar-se per satisfer una necesitat que ara molts d'ells no poden satisfer doncs estan més ocupats enla quantitat que en la qualitat.