dimecres, 4 de febrer de 2009

el marge comercial



Ahir vaig anar a oferir el vi A PUNT a un restaurant potencialment interessat. després de presentar-me, d'explicar que la nostra és una proposta de recuperació del vi de qualitat per al consum quotidìà, que en el cas de l'hostaleria encaixa amb el concepte de vi de la casa. Nosaltres creiem en la qualitat i la "gràcia" dels vins de la nostra zona i els oferim en un format que en faciliti el consum, tant per la seva dimensió pràctica com pel preu.

La resposta del responsable de l'establiment fou així de contundent: "jo he de ser pràctic, i mirar pel negoci. Una ampolla de Rioja em costa menys de 2 €uros i en cobro 15. Ningú m'ho discuteix!"

Aquest senyor, que legítimament vetlla pel resultat comercial del seu establiment, sap que hi ha determinades marques a les quals pot afegir un marge molt considerable, molt més que sobre altres, les nostres, que requereixen una justificació i que, en tot cas, mai li permetran aquests excessos comercials.

Tots els debats són interessants, i aquest és un cas entre molts, l'especificitat del qual podria discutir-se, òbviament, però ens equivocaríem si menystinguéssim la forçá de les marques consolidades. Perquè podem discutir sobre la moralitat i fins l'oportunisme comercial d'aquestes pràctiques, però és evident que la situació del mercat és una i modificar-la requereix un gran esforç.

2 comentaris:

Jordi Castells ha dit...

Un vi de 2 € a 15 segurament hi haurà qui pensarà que li han donat gat per llebre i a la llarga pot ser que pagui les consequencies

Oriol Pérez de Tudela ha dit...

Segur!
Ahir en parlàvem amb el Manel Sánchez del Celler del Port de Tarragona, precisament. Hi ha establiments que miren la rendabilitat immediata i desatenen la imatge que projecten. Jo també crec que s'equivoquen: els missatges subliminals ens acaben arribant.
En tot cas, però, independentment de constatar els excessos, el que m'ha cridat l'atenció és la capacitat de les marques, i en aquest cas, de la marca d'origen.
Per tant, hem de ser rigorosos, perquè el públic mereix un respecte i això és el que farà que ens respectin, però alhora, cal invertir en les marques, perquè hi ha una part del públic que les exigeix.